Trötter...

2011-07-25 20:31:05 / 1 kommentarer ..


Blev något trött efter ridturen med Nino igår, så blev inte att jag släpade mig uppför trappen till datarummet för att uppdatera om hur det hade gått... Har förstått att det är många som tycker att jag uppdaterar alldeles för sällan nu för tiden, och det beror mycket på att jag har lika många järn i elden som vanligt men kanske hälften av den energi som jag brukar ha. Gillar ju att få skriva av mig dock så lite bättre uppdatering kan ni vänta er från min sida här framöver. ;) Sen har jag ju sån tur som delar bloggen med världens bästa Carro också och när jag har lite för mycket att göra vet jag att hon ändå uppdaterar!

Nino och jag hade iaf en underbar tur och det var precis sånt väder som jag gillar under sommaren, regn i luften och lite blåst så inga stora äckliga bromsar som anföll oss! :thumbup: Buspojken taktade en bra stund efter första galoppen, och det är så härligt att känna att han verkligen mår super och att han har kvar samma gnista som han alltid haft.

Sen blev det att Kickan fick komma in en sväng på kvällskvisten också för lite daglig massage, har ju inte uppdaterat här men hon vilar igen nu. Saken med min älskade lilla dam är att hon har så otroligt mycket problem som kommer av hennes exteriör, och när jag rider henne regelbundet är det inget problem men nu när jag är gravid hade jag tänkt att hon skulle få ridas av sina två medryttare bara, något som tyvärr inte gick då hon nu har rejäla låsningar och spänningar i kroppen igen. Så efter att ha pratat med tre utav mina veterinärer så ska hon få vila i ca. två månader nu till att börja med för att nollställa kroppen (och för att jag ska hinna få barn i lugn och ro) och sen efter det så sätter jag igång henne. Rent exteriört är det kanske inte värt att lägga ned så mycket tid och pengar på en häst enligt många, men hon är verkligen världens goaste och älskar att jobba så jag vill verkligen att hon ska få chansen att fungera som ridhäst, och då är det bara att inse att då krävs det att jag håller efter henne 3-4 dagar i veckan minst.

Idag har jag inte orkat med någonting känns det som, och då har jag ändå jobbat, pysslat om alla älsklingarna plus Kimberley och gjort en hel del andra saker också... Det är verkligen full rulle och det slog mig idag på jobbet när ett utav barnen sa att det var fyra veckor kvar till skolstart, att det bara är sju veckor kvar till beräknad förlossning för vår underbara lilla krabat. Sen är det ju så med bebisar att de kommer när de kommer, och jag går gärna över tiden så att jag verkligen vet att allting är klart.


Kommentarer

Söt bild. :)



Om du känner att du vill lägga tid, pengar och energi på den hästen så gör du helt rätt. :)

Sen skit i vad andra tycker. ;)

2011-07-26 12:11:27
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!