Tömkörning och skrittur med Nino

2011-07-26 19:34:07 / 4 kommentarer ..


Idag har jag tömkört BerraBus och Elisa (som står här på sommarbete och som ägs av en jättegullig tjej som heter Othilia), BerraBus är snart helt genomarbetad i vänstersidan nu som han blev stel i efter att han troligast klivit på en vass sten och fått en blödning i hoven som gjorde att han var väldigt ömfotad i några dagar och pga det fick spänningar i hela vänstersidan. Pigg var han också den lilla tjockisen! :P

Elisa blev det en del missförstånd med, men överlag så arbetade hon hur fint som helst. Jag har aldrig suttit på henne och jag har bara tränat henne och Othilia ett fåtal gånger, så då blir det att man får känna in sig väldigt mycket första gången man tömkör. Trodde att hon skulle vara på ett sätt och så var hon på ett annat, sen missförstod hon mina hjälper några gånger också, men det är ju sånt som händer när man inte riktigt känner varandra! ;) Söt är hon iaf och påminner i mångt och mycket om min älskade lilla Kickan.

Nu på kvällen har jag varit ute på en skrittur på Nino, vi traskade bort till badplatsen och doppade fötterna lite. Kände av lite träningsvärk i magmusklerna, så misstänker att jag kommer att ha en grym träningsvärk imorn. Hihi, ibland tar jag i lite för mycket och glömmer att magmusklerna redan är rätt ansträngda pga den stora magen. Den tacksamma lilla ponnyn gick direkt ut i hagen och rullade sig i den värsta dypölen han kunde hitta... Han är så underbar min älskade lilla sagoponny, hjärtat svämmar över av kärlek till denna underbara individ som älskar att reta gallfeber på mig för att sedan ge mig den där blicken som gör att jag genast smälter!


Kommentarer

Härlig bild :)

2011-07-26 22:01:45

Sv: Men herreguuud, det förstår väl jag! :) Du har väl mycket att stå i och tänka på nu inför bäbis :P



Tack! :D Jodå, snygg är han. Bara otroligt speciell i ridningen, men jag hoppas jag ska få ordning på honom ;) <3

2011-07-26 22:18:28
Camilla- Bloppis på Bloggen http://camillahastskotare.blogg.se/

Mysigt värre med lite plask!

2011-07-27 12:41:52

gud så mysigt med bad! :)

2011-07-29 16:19:32
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!