Sänder en tanke...

2011-07-02 11:46:37 / 4 kommentarer ..


Till alla dem som fått ta farväl av någon som stod dem otroligt nära! Har hört om så många nu på senaste tiden som hastigt och alldeles för tidigt fått ta farväl av någon tvåbent- eller fyrbentvän och då svider det i hjärtat och själen när man tänker på alla de som jag fått ta farväl utav och hur ont det gör att mista någon.

Någon sa att varje gång någon som står dig nära dör, dör även bit utav dig och på sätt och vis tycker jag att det är sant. För det uppstår ett tomrum som ingen annan kan fylla, och även om man går vidare i livet och minns vännen med alla glada minnen, så finns alltid tomrummet kvar!

Vaknade imorse av att hjärtat värkte efter Snazza, mitt älskade hjärta som jag var tvungen att ta farväl av ifjol sommar. Vi stod varandra så otroligt nära och jag kommer för alltid att sakna henne, även om det allt som oftast inte gör lika ont när jag minns henne nu. Alla glada fina minnen lyser klarare och klarare för varje dag, men tomrummet som endast Snazza skulle kunna fylla finns kvar och kommer alltid att göra det!

Masade mig ur sängen med stor magen, pussade på maken och knatade ut till älsklingarna som jag alltid gör när sorgen kommer över mig och blir för stor. Förlorade så många ifjol, både tvåbenta- och fyrbenta vänner och den tomheten precis som tomheten över alla andra som jag fått ta farväl utav bär jag med mig VARJE dag, men det är bara ibland som den stora svarta sorgen kommer smygande och då kan allting bli lite väl nattsvart.

Myste lite med Lisen och BerraBus innan jag släppte ut dem för dagen, och knuten i magen och ångesten i bröstet släppte lite på taget när jag öppnade stalldörren och hörde dem båda gnägga mjukt till hälsning. Tog med mig ett hästtäcke och gick ut och satte mig med de andra hästarna som låg och sov i sommarhagen och när Lordi la upp huvudet i knäet på mig och gnäggade mjukt åt mig kom tårarna, för all kärlek som jag ger och får av mina älsklingar är så stor och ibland bubblar det liksom bara över, och med ens var knuten och ångesten borta!

Mockade boxar och fixade lite med en del småpyssel i stallet innan jag gick in för att äta frukost. Påminde mig själv om att jag måste köpa några förvaringslådor att ha till alla hästsaker som jag har i det blå skåpet i stallet... just nu ligger de bara huller om buller och det är jättesvårt att hitta något över huvudtaget och det driver mig till vansinne då jag gillar att ha ordning och reda på mina hästsaker!

:love:Mitt älskade hjärta som jag saknar dig!:love:

Kommentarer
Fia

Blir alldeles rörd av det du skriver...Jag ska inte ha djur överhuvet taget egentligen,jag är alldeles för blödig.Och vilken vacker häst det var på fotot,jättevacker.Hoppas du mår lite bättre nu

2011-07-02 12:00:16
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Fint skrivet Emma!



Jag behöver oxå köpa förvaringsgrejer, allt mitt ligger i vääärldens röra.. Haha.

2011-07-02 14:29:49

det är aldrig kul att ta farväl av den man älskar mest av allt .. önskar jag sluppit det =(

2011-07-02 18:41:12

De är aldrig kul att mista någon som står en nära. :/

De är så hemskt. :(

2011-07-02 20:31:33
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!