Morgonmys med hästarna

2011-07-03 15:19:33 / 5 kommentarer ..


Började dagen i vanlig ordning med lite morgonmys i hagen med hästarna... det är så underbart att sitta i hagen och bara vara! Den sista beteshästen kom ju igår också, och fast den gått med Bellie förut var det Bellie som bestämde sig för att den inte fick vara med i hennes nya flock... så hon jagade henne som en galning. Slutade med att jag fick ta med mig långpiskan och markera att jag var kompis med den nya hästen och att det inte var okej att springa och jaga henne, och då gav hon sig! Typiskt ston! :P

Så imorse fick den nya hästen vara med i flocken hur bra som helst, och hon la sig ned två gånger medans jag var där ute, men riktigt trygg i den nya flocken är hon inte för så fort någon utav de andra rörde på sig klev hon upp. Tror dock att det kommer att bli hur bra som helst det här!

Berra och Lisen var lika söta som alltid på morgonkvisten, men nu har Berra kommit på att de får (enligt honom) alldeles för lite mat, så imorse visade han bort Lisen till den andra högen och stod och åt ur sin egen själv. Vet inte om det är så enligt honom att maten räcker längre om man inte äter den tillsammans. Lisen blev iaf lite ledsen först och försökte få komma tillbaka till Berra, men han visade bort henne igen och sen stod hon nöjt och åt ur sin egen hög.

Var sedan in och åt mysig söndagsfrukost med maken och sen gick vi ut en sväng tillsammans med hunden. Tog även med mig kameran ut och gick och fotade lite i beteshagen! :D


Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie http://minfux.blogg.se/

Sååå mysigt dom hade :D

2011-07-03 15:48:30
Fia

Bra att det är Berra som bestämmer då.Annrs skulle Lisen bli odräglig.Hon blir ganska bestämd vid maten då.Då skulle lillBerra få springa mellan ögarna :) puss till Lisen

2011-07-03 16:21:35

Guud vad dom ser ut att mysa! Kimberly verkar ha det hur bra som helst, härligt!

2011-07-03 22:42:47

Nämen mysigt värre, vilka lyckans hästar! :)

2011-07-03 23:22:52

haha åh vilka tröttisar du hittade där i hagen =D

2011-07-04 07:45:55
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!