Matvrak...

2011-07-05 09:00:14 / 5 kommentarer ..


Haha, kan säga att min vovva är ett riktigt matvrak och efter att hon umgåtts med min kompis hane som verkligen lever för att äta har det ju inte precis blivit bättre. Imorse fick hon mat och sen gick maken och hon på en promenad, jag pysslade med hästarna. Sen när jag kommer in för att äta frukost springer hunden och slår på matskålen med framtassarna, hennes tecken för att tala om att man inte ska glömma bort att ge henne mat.

Först sa jag bara åt henne att hon redan fått mat, men sen började jag på att bli osäker, för jag gick ut när maken gick upp för att ge henne mat, så det slutar med att jag får ringa och kolla med maken... och mycket riktigt hunden har redan fått sin frukost, plus att de hade kört lite matsök i skogen. Lägger på telefonen och tittar på hunden som fortfarande står framför mig med sin allra bästa: "jag-är-utsvulten-tyck-synd-om-mig" blick. Jag förklarar för henne att husse precis skvallrat om att hon redan fått frukost och att hon får vänta tills det är dags för kvällsmaten...

Vovvan suckar, sänker blicken i ett sista försök att övertala mig att ge henne någonting åtminstonne, men när inte det heller gäller spatserar hon iväg med huvudet lågt och svansen hängande och jag hör när hon sjunker ned i sin bädd med en dov suck. Mammahjärtat tycker så otroligt synd om henne då, så vi får se om jag ställer mig och kokar lite gröt åt henne innan jag åker, för det brukar hon få någon gång ibland utöver sin vanliga mat. ;)


Kommentarer
Fia

Ha ha !! vilken liten rackare.Fast mat är ju gott :)

2011-07-05 10:02:40

SV: Åh tack, vad roligt :)

2011-07-05 10:57:14

Så svårt att motstå den bedjande blicken. :)

Sv: Ja det är tungt nu och svårt att se det ljus som där. Svårt att finna glädje i det som finns runt om en och komma skall... Tack för ditt stöd i vår sorg..

2011-07-05 11:33:02

ååh, hon är så lik poppins... saknar så det skär i hjärtat. 1 sep är det ett år sen hon somnade in, 12 år med världens vackraste prinsessa räcker inte...

visst är det korsning dobb och rottis ni har åxå? tror det ligger i rasen det där, pops hade åxå den där otroliga tycksyndommigblicken;)

2011-07-05 16:09:34

söt vovve! :D

2011-07-05 20:05:41
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!