Gårdagen...

2011-07-07 08:23:43 / 6 kommentarer ..


Red ut på BellieBus på morgonen och hon kändes fantastiskt fin, var ju ett tag sen sist nu så det var så härligt att få känna på damen och hon verkar verkligen må gott i värmen. Något man knappast kan säga om mig! :P Red mycket öppna och sluta i alla gångarter och fokuserade på att lossa på de delar som behövde lite extra lösgörande.

Tömkörde Lordi en sväng, men svettades så kopiöst att det inte blev så seriöst, han fick mest gå och spatsera lite... men verkade lika nöjd med det! :) Bäst utav allt tycker han att det är när vi står på gången och pysslar, det kan man få göra i timmar med lilla älsklingen!

Hade ju tänkt att Nino skulle vila, men blev så sugen på att trimma lite i paddan efter att ha tränat Carro och Donna, så efter middagen blev det att jag begav mig dit ner och jäklar vad fin han var. Jag orkar ju inte alls lika mycket som i vanliga fall, och det är ju lite frustrerande när hästen känns så otroligt fin, men det funkar ändå. Skönt att man iaf får sitta till häst, även om det absolut viktigaste är att jag får vara med mina älsklingar, skulle jag inte få det skulle jag gå under!

Red iaf igenom LA:5 på slutet och alla moment satt som de skulle, min goa lilla sagohäst. Skrittade ut en sväng och sen ställde vi oss på gången hemma i stallet och myste. Hör då ljudet av galopperande hovar och går ned till den nedre hagen där Lisen och BerraBus står och får se hur min söta lilla goponny försöker få med sig sötLisen på bus, kan säga att han fick med henne på någon sväng, men oftast sprang han ensam! ;)

Plockade in Kickan och kände igenom henne och hon sitter fast, men efter att ha promenerat en sväng och sedan masserat och fixat med henne så kändes hon mycket finare, det märks iaf att det går åt rätt håll!! Sedan var det dags att plocka in BerraBus och Lisen för dagen och ge dem sin dagliga dos av kärlek och pyssel. Lisen somnade på gången och BerraBus var inte långt ifrån att göra detsamma sen när det var hans tur.

Tror att jag glömt att berätta om BerraBus, berättade bara att han börjat ömma och skulle få skor och när hovslagaren var här och slog på dem misstänkte han att BerraBus klivit på en stor vass sten och fått en blödning inne i hoven och att det bara var att avvakta och se om den läkte ut eller om det skulle bli en hovböld av den... Så lillgrabben har haft det lugnt och skönt några dagar, och det värkar som att blödningen läker ut av sig själv för nu går han rent igen och verkar inte det minsta bekymrad av hoven som han ömmade i! SKÖNT! :D

Kommentarer
Fia

Att busa är kanske inte Lisens grej.Men hon kanske är med på en liten sväng på sin höjd då :). Enda gången hon kan rejsa ordentligt i hagen är om hon är stressad.Men hon ville väl inte göra Berra besviken,så det blev en liten liten runda.Hoppas Berras ömma fötter blir bra fort.

2011-07-07 09:05:12
josefine m. ridtravaren Bellie http://minfux.blogg.se/

Hihi så jag går inte åt helt fel håll med henne då ;) Om hon är fin fortfarande alltså.. Har ju fått en del kritik för hur hon rids nu igen.



Kul att de gick så bra med nino, jag vill ju fota nåt! :D Eller du kanske inte vill ha bilder med gravmagen i vägen? haha.



2011-07-07 10:04:49

hua, sånadär stentramp är inte kul! >:(

Hoppass det inte blir ngn böld, det är ju ännu mindre kul...

Att du orkar greja med alla hästarna, rida flera st och hålla på när du är dräktig ;)

Glöm inte vila åxå <3

2011-07-07 18:10:28

Kul att ha så många hästar o ta hand om. :)

En hel del jobb är de ju, o jobbigt i värmen.

Men ändå mysigt.



Gud va kul o ha en sån härlig häst som Nino :)

Älskar själv o rida dresyr.

mitt mål är o komma en bit i dressyren på Raski. :P

ialla fall starta lite dressyr, o några hopptävlingar.



2011-07-07 20:23:53

vad underbart att det går åt rätt håll med faktiskt alla dom små hästarna ='D



och tur att det inte verkar utvecklas till en hovböld, sådant är aldrig roligt att pyssla med , även om det läker ut ganska snabbt igen

2011-07-07 21:17:07
Fia

Tack snälla du Emma som pysslar om Lisen,Hon måtte njuta när hon somnar på gången :)

2011-07-09 12:02:09
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!