Dressyr

2011-07-16 14:55:20 / 2 kommentarer ..




Idag blev det lite dressyr på banan för mig och Donna, riktigt kul! Passet gick väl helt okej, provade rida igenom LC:1 med henne för första gången efter att ha travat fram lite och provat båda galopperna. Hon kändes riktigt fin i traven när jag red programmet, fick dock inte till galoppen just då bara därför. :P Annars är jag nöjd med programmet.

Sen red jag lite volter och försökte mjuka upp henne ordentligt, gick rätt bra. Ibland blev det lite skumpigt p.g.a spring men emellanåt kändes hon riktigt bärig och fin. Provade lite galopp i båda varv också, och hon tog riktigt fina högerfattningar. Vänstervarv är ju det svåra varvet så det gick sådär, men på slutet gick det bäst och då fick hon MASSA beröm. Då blev hon allt en glad tjej och ville galoppera mera, haha. :D

Red ju som ni ser på bilden med sadel idag, försökte fokusera mycket på min ridning och sits. Tycker att det är lite jobbigt när jag inte har balansen i stigbyglarna, jag lyckades slappna av i benen ganska så bra idag, spände magmusklerna och försökte sitta tungt liksom, det gick ganska bra men stigbyglarna blev ändå dinglandes. Och det tycker jag stör min ridning, och tycker därför att det är roligare att rida barbacka men jag vill ju lära mig hitta balansen i stigbyglarna. Jag bara LÄNGTAR till vi kan dansa fram tillsammans, och vara ett!


Kommentarer

De är lite som en berg o dalbana med hästar o ridning.

Men fortsätt kämpa. :)

2011-07-16 15:37:34

Låter underbart :)

Ska se om jag kanske kan ge er några verktyg på vägen när jag kommer upp :)

2011-07-16 17:24:11
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!