Önskelista, vad är de för nåe?!

2011-12-03 12:34:15 / 1 kommentarer ..


Min mor ringde igårkväll och undrade vad jag och maken hade på vår önskelista inför julen... Och jag kan allvarligt säga att jag svarade precis som jag gör varje år: "vi blir glada bara vi får en kram till jul", men det räckte inte förstår ni, min mor blir nästan arg på mig när jag säger så. Men helt ärligt, det enda jag önskar mig till jul varje år är att alla som jag älskar ska få en helt underbar och fantastisk jul, och det som jag ser fram emot mest är att få träffa alla och sitta i lugn och ro och lyssna på hur de har det i sina liv och vad de hittat på. Det materiella betyder liksom ingenting, det är mer sånt man gör utav vana enligt mig. Missuppfatta mig inte nu, jag gillar presenter, men det är inte DET som är det viktiga för mig, och ska man ge mig presenter vill jag hellre ha något som kommer från hjärtat än att man bara köper något för att köpa.

Jag lägger själv ned mycket tanke på varje julklapp jag köper, och alla klappar jag ger bort ligger det väldigt mycket kärlek bakom. Dessutom försöker jag att ge lite extra av mig själv till jul, och om jag ställer upp i vanliga fall så gör jag det ännu mer till jul, haha, med risk för att bli nedringd av folk som vill ha hjälp med ditten och datten nu! ;) För det stora med julen är enligt mig att man ger av sig själv.

Samtidigt blir jag påmind varje jul om hur jag för nu 6 år sedan hamnade på sjukhuset kort efter jul och höll på att lämna jordelivet och alla mina nära och kära och det gör mig alltid extra emotionell! Varje år kollar jag igenom mitt testamente och varje kväll när jag går och lägger mig går jag igenom dagen och ser till att när jag somnar gör jag det med ett nöjt leende på läpparna. För livet är kort, ibland kortare än man tror och även om jag inte vill vara någon dysterkvist nu med det här inlägget, så är det ändå en uppmaning om att ta vara på alla nära och kära, men att även ta vara på sig själv. Det kan låta som värsta klyschan, men lev verkligen varje dag som om den var din sista, och fyll ditt liv med det som just DU vill fylla ditt liv med.

:love:KÄRLEK till alla glada!:love:

Kommentarer

Sista stycket, helt klockrent!

2011-12-04 09:36:19
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!