Negativ kritik

2011-12-04 23:46:53 / 3 kommentarer ..


Blev inspirerad av Tilda och Melina att skriva om det här med kritik, tycker att det är ett ganska intressant diskussionsämne. :) Jag förstår mig inte på folk som bara ger negativ kritik, vad är det för mening egentligen? Så som tex "usch vad dåligt du rider", "gör inte sådär" osv. Finns mycket negativ kritik jag själv varit med om och läst att andra skrivit. Jag kan absolut inte förstå varför man vill trycka ner andra, tycker det är riktigt lågt ärligt talat. Speciellt anonyma som inte vågar stå för det.

Negativ kritik är aldrig okej, jag har blivit sårad många gånger men har lärt mig med tiden att det inte är något att bry sig om. Däremot kan man ge konstruktiv kritik, där man säger hur man kan förbättra något på ett snällt sätt och ge tips helt enkelt. :) Det är okej! Jag skulle aldrig få för mig att sitta och trycka ner andra, kan man inte säga något snällt är det bättre att hålla tyst.

INGEN rider perfekt, inte ens elitryttarna. Det finns alltid något man kan förbättra, det är ju det som är så kul med ridningen. :) Alla har varit nybörjare nångång, och alla har olika saker att träna på. Jag tror dessutom att dom flesta vet vad dom gör för fel och vet vad dom har att träna på. :)



Kommentarer

Sv: Vi har bara fått det tipset utav andra, men det är klart vi ska köpa en ny sadel. Vi tänkte bara ha en padd tills vidare.



Härligt inlägg! :)

2011-12-05 06:58:09

Man ska kunna ta kritik, och man ska kunna ge bra kritik.



Typ.. såg att du gjorden liten missdär o där, eller du behöver förbättre de o de.

Tänk så här, gör så här.. o se om de kan bli bättre :)



Så är de ju om man rider för en tränare, den måste ju få påpeka vad man gör för fel.

För att man själv ska kunna jobba på de.



Men sitta o skriva/säga .. vad du är dålig, blir du aldrig bättre m.m. då har man sjunkit till en väldigt låg nivå.

2011-12-05 11:33:07
natalja och hillbilly (: http://ltotheove.blogg.se/

jättebra inlägg! :D

2011-12-05 23:25:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!