Kvällsfika efter härlig myskväll

2011-12-08 23:59:21 / 8 kommentarer ..


Åh, vilken myskväll det blev! Jag och prinsessan hade precis bakat klart och var nästan färdiga med middagen när maken kom hem, så han skyndade sig att köra in ved och tända pannan igen och sen dukade vi bordet och gjorde det så där riktigt mysigt med tända ljus och allt! Satt och pratade och sen myste vi med Hedlie båda två innan det var dags för henne att dra på sig pyamasen och gå och sova.

Sen begav jag mig ut till stallet, skulle tömköra BerraBus, Lordi och Donna... men istället blev det en skrittur med bästa Lordipojken och sedan en tandemtur med Donna och BerraBus, även den i skritt visserligen eftersom det i princip är den enda gångart man kan hålla efter vägen... Lordi var så jäkla mysig ikväll, på sitt allra bästa humör och skrittade snällt efter vägen, red lite öppna och sluta och han lyssnade så fint så fint! :) Trodde att han skulle vara på tårna med tanke på att han vilat i två dagar, och hagen inte tillåter några snabbare rörelser, men om han var pigg så visade han det inte speciellt mycket.

Tandemturen gick också bra, fast Donna som jag tömkörde framför Berra som jag red ville bra gärna trava och taktade hellre än arbetade... Hehe, där har vi en dam som inte gillar att vila för mycket, och hon som snart ska få sin vintervila... :P Berra jobbade jättebra i både höger och vänster öppna och sluta och vi bara gled från det ena till det andra momentet. Lade in en hel massa halter också på vägen hem, något som Berra svarade fint på medans Donna helst av allt ville skippa dem helt och hållet... Hon taktade på stället ibörjan och svängde ut rumpan åt än det ena, än det andra hållet. Men efter ett antal halter lugnade hon sig och kom till arbete även hon.

Sen blev det lite massage och mys i stallet, och när jag var in och hämtade fyrhjulingen för att fodra så passade jag på att hämta kameran också... är dock urusel på inställningarna när det är mörkt, så det blev inte många användbara kort kan jag säga, men här kommer några i alla fall:

Kickan var väldigt osynlig ikväll, hon står i boxen till vänster i bild... fick inte en enda bra bild där hon var med så blir tvungen att fota lite på henne imorn. ;) Hovslagaren kommer på morgonen, så ska se till att ta med kameran ut, så kanske hon kan posa lite över dörrkarmen hon också! Lordi och Berra morsar glatt på varandra i alla fall.

Pebblishjärtat som är så jäkla mjuk och go, kan sitta i timmar i hennes box och bara mysa... Försökte med att hon skulle ha den näst största boxen, den som Kickan nu står i, men hon har verkligen fallit för Lordi och ville inte riktigt komma till ro om hon inte fick stå bredvid honom, så nu står hon i den tredje största boxen istället... vilket känns lite avigt eftersom de andra tre är ponnier... Dock har jag ju storhäst mått på alla boxar utom den som Berra står i, den är det D-ponnymått på.

MAT är gott säger Donna... :)

Vackra lilla pojken min, du är så jäkla fin!

Nu blir det en kopp te med maken, och sen blir det faktiskt sängen... orkar inte vara uppe så länge då jag fortfarande känner mig lite hängig av förkylningen!

:love:KÄRLEK till er alla!:love:


Kommentarer

Står alla hästar inne nu på natten?:)

2011-12-09 08:57:28

mysiga hästar :)

sv; ja precis.. kände att de skulle bara bli värre om ja fortsatte så ja blev ett bra beslut :)!



altt bra med dej? :)

2011-12-09 09:43:48

De är bara små shettis tjejerna som går ute nu då ? :)

Om jag förstod rätt..

2011-12-09 10:35:03

Vilket mysigt stall ni verkar ha! Kan ni inte visa lite fler bilder på det?(:

2011-12-09 10:51:39

SV:

Jo visst är det så. :)

Det kändes så igår med, i början var hon pigg och ville helst trava iväg.

Hade underlaget tillåtit trav & galopp, hade hon fått springa av sig innan jag började jobba.



För hon var riktigt pigg.

Men efter en stunds kämpande, släppte de o blev väldigt fin.

På slutet var hon inte ens stark längre, utan lyhörd för minsta lilla.



Så de kändes bra.

men några längre stunder, skulle jag tröttna.

eller för ofta . ;)

nu skritta vi i 40 min i paddocken igår, jag och en tjej till från stallet.

vi ville inte rida ut när de var så halt o mörkt.

men ser ju inte isfläckarna.



Plus att hennes häst då hon är medryttare på, är så himla hisptig o nervig av sig.



Haha..

kommer värsta långa inlägget imorgon förmiddag.

för jag hinner inte blogga på morgonen/förmiddagen, så gjorde ett tidsinställt som jag satt o tänkte idag på hem vägen från stallet.



Lite skäll på mig själv.

Åh lite förklaring till dom som undrar om igångsättning osv.

Men inte frågat, för ibland undrar folk men frågar inte. :P

2011-12-09 14:52:23

Tack så jättemycket! Vad glad jag blev nu (':

Åh, så roligt! :D

2011-12-09 16:48:25

Sv: Den är iallafall superfin! :)

2011-12-10 11:30:18

Tack för hjälpen idag Emma! <3 :)

2011-12-11 20:49:33
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!