Julshopping...

2011-12-18 00:22:24 / 3 kommentarer ..


Ja, maken och jag begav ju oss som sagt ut till Birsta förut idag för att inhandla de sista julklapparna... och jäklar vad folk det var där! :P Jag som lätt blir smått klaustrofobisk i stora folksamlingar trivdes inte alls, men som tur var lättade det upp något efter 18 så då passade vi på att springa runt och shoppa allt vi bara kunde... och ändå blev vi inte helt färdiga med vårt shoppande, så nu återstår det att shoppa klart det sista på onsdag eller torsdag till veckan och då lär det ju inte precis vara mindre med folk! :(

Nu har jag varit ute och tagit hästarna i vanlig ordning, stod och funderade på att kapa lite manar med saxen redo i handen, men fegade ur och blev till sist så att jag la ifrån mig saxen och ryktade på istället... :P Tror att jag tar och kapar manar imornkväll istället för då ska jag och Carro ha myskväll i stallet och julpynta. Hihi, DET ser jag fram emot! De senaste två jularna har jag inte pyntat så mycket i stallet... förr var det en tradition som jag verkligen inte tummade på, men det har liksom inte blivit av de senaste två åren. Men imorn så blir det till att pynta och så ska vi ta in hästarna lite tidigare än vanligt och mysa med dem innan Carro måste ta bussen hem. ;)

Och maken muttrar för det ska komma en hel massa underbar snö imorn!!! Håller verkligen tummar och tår för att de där vädergubbarna ska ha rätt den här gången... vill ju verkligen ha SNÖ, har varit ute med skidorna för första gången idag också, i full fart genom byn bakom en helvild Kerstin! Hahaha, hon blev en riktig liten studsboll och laddade på för fullt när jag spände för henne med tolklinor. Måste verkligen se till att någon fotar denna underbara lilla ligist när hon kommer flygande (läs studsande) med någon i tolklina bakom. Gertrud fick också dra men hon hade en sån där "jag-lyssnar-alltid-på-min-mamma-och-gör-precis-som-hon-säger-dag" så minsta lilla tecken från mig och hon lyssnade och då var jag ju bara tvungen att gå in och tränsa och dra på tömkörningstömmarna istället för när hon är på det där humöret blir hon nästan förnärmad om man försöker busa med henne.

Vi jobbade lite öppna och sluta efter vägen istället och hon är så söt där hon trippar fram min lilla tös... På slutet knäppte jag lös henne och tränade lite frihetsdressyr istället, och när hon tyckte att hon varit duktig nog travade hon iväg in i stallet. Var ju tvungen att ge henne tecken att gå ut igen en sväng så att hon inte gör det till en vana... men hon gick duktigt ut igen och stannade tills jag gav tecken att hon fick gå in igen. Sötnötan min! :love:

Nä, nu kallar sängen! Har en hel del på schemat imorn så måste verkligen se till att få mig lite sömn innan det är dags... Hoppas på att kunna fota lite imorn också, blev inspirerad när jag fotade Carro när hon red Stor i onsdags, och när jag dök ner i alla mina fotomappar insåg jag att jag fotat väldigt lite på sista tiden... Jag som ÄLSKAR att fota! :D Så imorn ska kameran få följa med mig ut till hästarna hade jag tänkt. ;)

Kommentarer

Haha, fota är kul.

Tolka är kul :D

Fast själv föredrar jag pulka efter. ;P

2011-12-18 07:35:50

Hej Emma!



Tänkte höra med dig om du vet nån ört eller liknande man kan ge till Vera då hon är väldigt aggressiv av sig. Hon hoppade på Tibbe i hagen i förrgår så han har fått rejäla skador i ansiktet. Blödde näsblod, blivit träffad med broddar vig ögat och har även fått en rejäl spark vid nosryggen. Där är han svullen och öm, och antagligen därför han började blöda näsblod.



Om man kollar ute i hagen så finns det som en "blodpöl" där det hände och sen en massa blod från droppande och från Veras bakhovar.



Vera är ju ganska aggressiv mot andra hästar i allmänhet. Hon sparkar ju om man ska gå förbi på gången, i ridhuset om hon anser att nån är för nåra och även vid uteritt. Blir lite less på det.



När ET var här trängde hon in han i väggen och toksparkade, FLERA gånger. Dom hade en rejäl fight där då och hon vill ju inte riktigt ge sig. Efter diverse från ET så lugnade hon sig, men sen när han tog andra sidan så flög hon på igen. Och dte är liksom inga småsparkar utan hela hästen flyger på och hon sparkar gång på gång.



Har du några tips på vad man kan göra åt det? Är ju inte så roligt att hästen sin betraktas som farlig för andra

2011-12-18 10:02:23

Hejj!



Vad gärna med i veckans ekipage på bloggen och vinn en länkning till eran blogg! :)



Ni hittar inlägget här: http://emmyhenrikssons.blogg.se/2011/december/tavling.html#comment

2011-12-18 18:48:40
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!