Hjälmfunderingar

2011-12-07 17:51:11 / 9 kommentarer ..


Har länge nu funderat på att skaffa en ny hjälm, jag har ju bara en sån där billig hjälm som jag köpte för 3 år sen bara för att ha en egen liksom. Men jag får väl vänta till efter julen, och se vad jag får för något. :D Sen är det ju mellandagsrea! ;)

John Whitaker hjälmen längst uppe till vänster är snygg, men ändå inte riktigt så snygg att jag vill ha den - ÄN! ;) Dessutom är den bra dyr.

 

Hjälmen längst uppe till höger, är den som fallit mig i smaken nu. Den skulle bli ännu finare om man satt lite bling på den tror jag. Den går på 649:- på Hööks vilket jag tycker är ett helt okej pris också. Den är dessutom väldigt bekväm. :)

 

Hjälmen längst ner till vänster är någon liknande jag har nu, den har funkat bra men har på senaste tiden upptäckt att den trycker i min panna då jag brukar få ett rött märke där efter ridningen.

 

Hjälmen längst ner till höger börjar se ut som en cykelhjälm, vilket inte alls har fallit mig i smaken - ÄN ska jag väl säga. ;) Man vet aldrig, min smak kan ju ändras med tiden.

 

Det sägs ju också att man ska byta hjälm varje gång man fallit av hästen, oavsett om man slagit i hjälmen eller inte. Tänk vad dyrt det skulle bli om man köpte ny varenda gång, och jag har liksom fallit av ett antal gånger. :P

 


Kommentarer

Sv: Åh tack! Vad glad jag blir... Självklart kommer jag att fortsätta både för att spara allt om Arthurs utveckling men också för alla underbart snälla läsare - som du tillexempel.



(Snygg länkbild!!)

2011-12-07 18:17:08

Alla hjälmar var riktigt fiina :)

2011-12-07 18:29:51

Har inte heller bytt hjälm direkt efter att jag ramlat av :P

2011-12-07 19:06:14

SV:

Ja jag har hellre snö än isgata faktiskt. :/

Då har jag ändå hennes broddad med två i varje sko.



Ska ha fyra i varje efter att hovis varit.

Dock kommer han 28e dec. :(

Ska ev kolla om han kan komma tidigare.



Hon har växt en del, men skulle nog va bra om hon växte lite till innan.

2011-12-07 19:07:44

SV: Ja han var en riktig liten sötis :)



Jag har en charles owen , fiona som är mer mot dressyr den är sjukt skön men dyr =) Gillar att den går lite längre ner i nacken eller vad man ska säga :D

2011-12-07 19:24:16
natalja och hillbilly (: http://ltotheove.blogg.se/

sv; Ska skicka några bilder till länk :) tack!

ang deisgn så gillar jag faktiskt att greja med det själv, även om jag inte är bra på det ^^ men lovar att höra av mig till dig först då jag vill ha en ny ;) du är riktigt duktig på design, foto och filmredigering! :D



Tkr CH hjälem är sjuukt snygg! Vill oxå ha en ny hjälm , men alla jag vill ha är så dyra haha :(

2011-12-07 19:29:43
Julia K ( T E A M R Y T T A R N A ) http://teamryttarna.blogg.se/

fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2011-12-07 19:30:15
Tove Söderström http://vinterponnyer.blogg.se/

Svar: Visst är hon... :] Lite udda med hennes bläs... (A)

2011-12-07 19:40:38

JW-hjälmen är den SKÖNASTE och mest prisvärda hjälm jag ägt, <3333 loooooooooove it,



Den till höger längst ned, är fantastiskt också, men inte lika skön som JW - vars enda nackdel är att man blir dödssvettig på sommaren :(

2011-12-08 21:03:21
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!