Hej hopp i lingonskogen!

2011-12-11 22:41:35 / 1 kommentarer ..


Haha, tror att jag är lite övertrött idag faktiskt, skrattar åt en hel massa saker som jag aldrig skrattar åt annars, plus att jag är knasigare än vanligt! :P Jag och maken hade bästaste lillasyster och hennes kille på middag här igår, det blev en trevlig kväll även om jag råkade hälla rejält med finmald nejlika i maten, för jag trodde att jag hade fått tag i paprikakryddan och läste inte innan jag tippade karet för att hälla över maten, och det sa poff, och jag stod där och stirrade fånigt på det svartbruna pulvret som snabbt blandades med övriga ingredienser... Haha, men på något sätt vart det riktigt gott ändå, så kanske att jag ska börja krydda med nejlika lite oftare?!!

Sen spelade vi ett jättesvårt sällskapsspel som heter "Master of the Movies", körde lag för att det skulle bli enklare och efter att de klagat för hundrafemtielfte gången på att det var orättvist att jag och maken kunde så mycket om film motför dem, så vann jag och maken! ;) När de senare lämnade oss var det dags för mig att gå ut och ta in hästar och pyssla lite med kvällsbestyren i stallet.

Hästarna var glada att få komma in, eller ja, alla utom BerraBus var glada över att få komma in... BerraBus stod längts ner i hagen och gnagde på ett utav träden som vi slängt in till dem som sysselsättning, (Lordi och Berra älskar att hoppa över dem när underlaget tillåter och det är ofta man kommer ut och de galopperar runt, runt och hoppar över de där små träden, så jäkla söta mina småpojkar) och hur jag än ropade och lockade på honom så ville han inte komma in! Fick till sist gå halvvägs in i hagen och inte förrän jag kommit en bra bit neröver kom han glatt spatserandes fram till mig och körde huvudet i grimman...

När jag väl var klar i stallet var klockan mycket och vi funderade på om vi skulle ta och krypa till sängs, men så gjorde vi en kopp te var och drog fram ett annat sällskapsspel, och där blev vi sittandes och myste till långt in på småtimmarna! :) Haha, maken kommenterade att så här länge har vi inte varit uppe sedan den natten lilla Hedlie kom till världen, och det hade han helt rätt i... saken är den att vi inte är uppe så där sent mer än 2-3 gånger per år, allt som oftast kryper vi i säng runt 12 som senast. Minns dock hur det var när vi träffades och vi var uppe till minst 2-3 varje natt... Hehe, och så jag då som vaknade två timmar efter att vi lagt oss och hade sovit klart... :P Det är nästan lite tur att jag inte sover så lite nu för tiden!

Idag har jag haft en hel del pyssel för mig, har ingen som helst julkänsla heller... måste vara pga det förbannade underlaget! Funderar allvarligt på om det inte är dags för mig att flytta ännu längre norrut då jag älskar snö men hatar ishalka och slask!

På kvällen var vi iväg till svärföräldrarna, och maken och jag passade på att låna bastun av dem medans de gullade med dottern. Det var riktigt härligt att rensa bihålor och luftvägar, antingen blir jag toksjuk igen nu eller så blir jag frisk, lika bra i båda fallen, för om jag ändå ska bli sjuk igen längre fram blir jag det hellre nu så att jag kan få vara frisk och kry på julafton och om jag ska bli frisk blir jag det hellre på en gång än att gå runt och känna mig lite småförkyld och hängig en längre tid! ;)


Kommentarer

Skoj med lite besök och även spela spel :)

Jag brukar åka till min morbror då o då o spela spel.



Sist blev det ingen p.g.a att hans fru blev sjuk.

Men vi tänkte ta en kväll i mellandagarna o spela.



2011-12-12 11:20:37
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!