Det lackar mot jul...

2011-12-16 23:05:25 / 0 kommentarer ..


Ikväll kom det lite sån där snö som jag vill ha här, maken spelar jullåtar på stereon och jag står och julbakar lite, och då slog det mig... det är inte långt kvar till julafton nu! :) Beslutade mig för att hästarna fick en liten vintervila ändå, då jag varit lite öm i magen efter måndagenseskapader och så har det ju varit så tråkigt väder också. Nu hoppas jag att snön jag blivit lovad kommer så rider vi igång igen! Eller ja, alla utom Donna har bara fått en liten vila, Donna har en längre vila eftersom hon är den enda som gått fullt ut hela sommaren och hösten, de andra har ju haft lite halvvila eftersom jag var så stor och tjock under graviditeten, och Pebblisen har jag inte riktigt koll på, men har för mig att Anna sa att hon också hade haft lite halvvila. Så alla pållarna utom Donna ska sättas igång igen till veckan.

Idag har jag haft en hel del pyssel för mig här hemma då vi firar jul här hemma med mina och Mattis föräldrar, min älskade syster och eventuellt min moster och mina kusiner. Har myst en hel massa med min underbart goa dotter också, hon är så jäkla go! :D Sen var jag, Carro och Hedlie till Stor också, Carro red och jag instruerade från backen. Imorn är det min tur att ge mig ut på en tur, och på söndag blir det ridhuset. Ni var många som undrade lite över Stor och det är så att han är en utav mina elevers häst, och då hon är gravid nu och inte får rida för maken sin och dessutom precis förlorade sin medryttare, bad hon mig om hjälp och då är det klart att jag ställer upp! Sen får Carro också rida eftersom vi då kan ta honom på dagtid när Hedlie måste följa med oss till stallet. ;) Ni kan hitta Stor och hans ägare här, och där hittar ni även en mer utförlig presentation av den här otroligt trevliga killen!!!

Nu ska jag gå och se så att jag inte lyckats bränna mina vattenfrallor, blev sugen på sånna och det var verkligen år och dar sedan jag bakade sånna, så mitt i julbaket slängde jag ihop en sats med sånna också och de bör vara färdiga nu! ;) Har dessutom en tvätt att hänga, och sen blir det till att natta mina fyrbenta älsklingar... Och sen lär nog kudden kalla på mig kan jag tänka. Har inte sovit som jag ska sen i måndags, är ju liksom lite orolig för att jag ska vakna och må så där dåligt igen... men ju fler dagar som går och det går bra, desto lugnare blir jag... kan ju inte gå och oroa mig för det där resten av livet, måste bara bearbeta det lite så att jag kan hitta mitt vanliga lugn igen, händer det igen så händer det igen och gör det inte det blir jag verkligen överlycklig!!

:love:Mammas hjärtegull!:love:

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!