Det blir aldrig som man tänkt sig...

2011-12-23 00:11:38 / 2 kommentarer ..


...men det gäller att vara lika glad för det! :P Jag har en hel lista på saker som ska fixas innan jul, samtidigt som jag ska hinna med allt det vardagliga också, och idag när mitt redan hårt pressade schema blev ännu mer pressat pga olyckliga omständigheter, sa min kropp helt enkelt upp sig. "Hej jag heter Emma, och jag är stress-o-holic" nästa! Det som förut fick mig att ånga på ännu hårdare gör idag att min kropp rycker handbromsen och säger stopp och belägg nu tar vi det lite lugnt här! Och det är inte så lite frustrerande när man alltid vill hålla miljoner bollar i luften samtidigt... dock har jag lärt mig att det inte hjälper att trotsa den hårt åtdragna handbromsen och köra på ändå så att däcken tjuter, så jag blev helt enkelt tvungen att ta det lite lugnt ett tag istället för att sedan försöka jobba ikapp det jag hade missat men utan att stressa vilket är lättare sagt än gjort. Till sist insåg jag att det är omöjligt att hinna med allt det som jag ska försöka hinna med och därför sköt jag upp en del saker så att mitt schema inte blev lika hårt pressat. Vet ju vad som händer om jag inte tar det lite lugnare och det är att jag blir liggandes hela julafton utan att kunna ta mig upp och umgås med familjen, och det är jag faktiskt inte alls sugen på!

Hoppas alla andra har det lite lugnare mitt i julstressen! Kärlek till er alla, nu ska jag försöka städa klart och sedan kasta mig i säng för några timmars sömn innan det är dags igen! :D

Kommentarer

Du får inte köra slut på dig själv så de händer något. :)

Man får lyssna på kroppen ibland.



Hoppas ni får en bra jul, GOD JUL :D

2011-12-23 12:23:56
Lina

Det blir jul iallafall, varesig vi stressar eller ej. Men jag förstår vad du menar. Man ska försöka ta det lugnt och njuta av familjen under jul tycker jag.. Såg ett program på tv igår om en familj i USA som bodde i en bil, men Som nu fått en lägenhet att bo i. Utan en endaste möbel och utan en endaste julklapp till barnen.Men dem var överlyckliga över att få ha ett hem i jul.

Stanna upp och njut :)

2011-12-23 17:36:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!