Tänker vara lite egotrippad...

2011-08-13 11:12:08 / 7 kommentarer ..


Framför allt de senaste åren har jag lagt ned så otroligt mycket tid på andra och deras hästar och deras problem och utveckling, något som jag (missförstå mig inte nu) verkligen tycker är skoj och givande, men det går inte att sticka under stol med att jag börjar på att tycka att det är dags att satsa på mig själv igen.

Hästar som man rider åt andra säljs och försvinner, och jag vill ju satsa på mig och min ridning och då ridning handlar om så mycket mer än själva ridningen blir det ju att man hela tiden börjar om på ny kula. Maken och jag har diskuterat detta en hel del då han knorrat lite över att jag åker på tävlingar med mina elever men inte tar någonting för det, och att det då försvinner en hel massa av min tid, tid som jag skulle ha kunnat lägga på att komma ut och tävla själv istället, och det har han ju lite rätt i. Även om jag gladeligen lägger mycket tid på mina elever och deras hästar och tycker att det är otroligt roligt att vara med dem ute på tävlingar och se hur de utvecklas, så är det liksom dags att se till att min ridning och tid med mina älsklingar inte blir lidande av det!

Så därför kan jag avslöja så mycket som att jag och maken nu är eniga om att det kommer att bli minst en fyrfota familjemedlem till här framöver och att det antagligast kommer att bli två, dock var det sagt att jag skulle vänta tills jag var på gång igen efter att våran älskade bebis kommit till världen, men så spelade ödets nyck in och nu är jag otroligt spänd på att se vart det leder.

Kommentarer

Tycker du gör rätt i att satsa mer på dig själv. :)

Tyck gärna till i mitt senaste inlägg, om motion till Raski.



Måste verkligen banta henne nu. :P



Sv:

Ja tänkte hon ska gå som handhäst min en dag i veckan.

kanske två.. och sen ridas två.

eller nått.. haha

2011-08-13 11:28:15

Det tycker jag du gör helt rätt i. Man måste tänka på sig själv ibland, det fick jag åxå lära mig.Dock den hårda vägen ;)

Hoppas det blir bra, är väldigt nyfiken på vad det blir för pållar! :)

Sen hoppas jag ju åxå att du fortfarande har tid att ha träningar med mig... Min nya medryttare ville åxå träna för dig, så vi hoppas du vill fortsätta med oss :)

2011-08-13 13:47:15

la ner alla tränningar för andra för några år sedan,tyckte det var kul men kom ingenstans själv,så skönt att kunna lägga all tid på sig själv så du gör helt rätt i att minska ner:)

2011-08-13 14:01:27

sv; håller med dej till 100% :) det är AO innan man köper häst!

2011-08-13 21:46:25

SV:



Ja jag ska nog börja ta med henne som hand häst en hel del.

Samt gå promenader med henne, om jag inte kan ta med henne som handhäst.



Men hon ska nog få gå mera än varannan dag, hon är ju bara 3 år så vågar inte riktigt anstränga henne för mycket.

men gå med som handhäst, i skritt borde inte påfresta hennes kropp eller pyske så mycket tycker man ju. :)

2011-08-13 22:50:33

Sv: ja de kommer bli jätte bra =) Jaha, ja jag hoppas att ni får många fler åt tsm.

2011-08-13 23:12:42

sv:haha tack;)

2011-08-13 23:19:45
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!