Mys med hästarna

2011-08-08 20:48:10 / 1 kommentarer ..


Har varit ut och myst med älsklingarna i några timmar idag, blev ingen ridning idag då min kropp inte riktigt sitter ihop... :P Plus att den lilla älsklingen i magen höll mig vaken större delen av natten, det är ju lite dubbelt det där samtidigt som man är så otroligt glad över alla livstecken där innefrån så är det väldigt jobbigt när det ska vara ett himlans liv på nätterna när man behöver få sova. Hehe, kanske gör den mig bara beredd på vad som komma skall?!!

Måste prova mitt ryktbälte någon dag också, har så otroligt svårt för att hålla på och böja mig ned nu, och i det finns det en massa fickor så att man ska kunna få med sig alla borstar man behöver och andra saker som man kan behöva för att göra hästarna fina. Har dock inte blivit att jag testat det ännu då jag hela tiden glömmer att plocka med mig det ut till stallet. ;)

Sedan har jag plockat lite med alla mina hästsaker i källaren också, det mesta är i en jäkla röra och det är näst intill omöjlgt att hitta det man söker, dessutom har jag något så infernaliskt med prylar så jag misstänker att mindre än hälften fortfarande skulle vara för mycket bara det... Har inhandlat lite fler plastbackar så att jag ska kunna sortera upp allting lite bättre, så det har jag påbörjat nu.

Till helgen kommer snälla pappsen och ska mocka ur lösdriften plus att han ska dika ur vid ingången till hagen och lägga på duk och grus. Vi hade tänkt lägga nytt bärlager och grus hela vägen uppifrån stallet och ned till vinterhagen, men då vi inte är riktigt hundra på att vi tänker ha kvar den vägen där nästa år blir det antagligast att vi fixar med det nästa år när vi bestämt vart vägen till hagen egentligen ska vara. Älskade maken håller på med lite småfix i köket, och det är inte mycket alls kvar där nu! :D Sen ska vi börja riva ut badrummet på entréplanet och fixa iordning där... och SEN ska vi riva ut köket på övervåningen och göra om det till vårat sovrum. Hihi, har en hel del att fixa med helt enkelt.

Jag har dessutom varit upp på våran loge och kollat på brädlagret där och funderar på om jag inte ska lyckas lägga in nytt golv i det som ska bli sadelkammare och byta ut de brädorna i panelen som inte mådde så bra. Om jag bestämmer mig för att genomföra den planen, blir det att dra in el dit in också och koppla dit två element så att man har en varm sadelkammare i stallet i vinter... nog för att det inte är långt mellan huset och stallet, men det är inte helt optimalt att kånka alla saker emellan hela tiden. Blir nog inte att jag hinner med att måla och snygga till där inne så att det blir exakt så som jag vill ha det, men lite sadelhängare och tränshängare och kanske någon hylla att ha saker på blir det att man fixar dit iaf!

Kommentarer

Hejsan! Kika gärna in våran, Islandsekipagen.blogg.se :) Just nu har vi en tävling, Veckans Ekipagen var gärna med och tävla!

2011-08-08 22:07:56
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!