Hur klär ni er vintertid?

2011-08-17 00:21:46 / 5 kommentarer ..


Hur varmt klär ni er vintertid när ni rider? Själv packar jag på mig ordentligt med kläder beroende på hur kallt det är. Jag har väldigt lätt för att frysa, så om vi säger runt -20 till -28 grader packar jag på mig typ 3 par byxor, 4 tjocka tröjor + vinterjacka, halsduk, ridhandskar och mössa då såklart. Annars mellan -15 och -19 blir det nog 2-3 byxor och tjocka tröjor. Har ni lätt för att frysa?



Det värsta att frysa om på vintern är ju tårna och fingrarna iallafall, det tycker jag är väldigt svårt att undvika. Dock köpte jag nya vinterridstövlar förra vintern som har hållit värmen superbra, även vid kallare väder. Ridhandskar har jag ännu inte hittat några som håller värmen till riktig extrem kyla. :)





Kommentarer

jag har tvärtemot, lättare för att bli varm. direkt jag rör mig litegrann så blir jag jättevarm. jag klär alltid på mig jättemycket kläder när jag ska ut men får ta av mig typ jackan (!!) sen även fast det kan vara 20 minus. det är aldrig någon som fattar att jag blir så varm som jag blir så alla blir fett sura på mig för att jag aldrix stänger jackan t.ex. haha :)

2011-08-17 08:54:07

Har aslätt för att frysa.. Men jag har ett par byxor, max 2, och min overall när det är väldigt kallt. :-) Annars bara ridbyxor och tjockjacka :-)

2011-08-17 09:19:18

jag är ett vandrande element^^plus att det inte blir så kalt här nere så det ända som igentligen ändras är skorna

2011-08-17 23:35:23

Har ganska lätt fr att frysa. Kör med långkallingar+termobrallor,underställströja+tjocktröja/flecce/stickat, tjockjacka, tunna ullstumpor+raggsockor+Igloo stövlar,trefingerhandskar. Är det riktigt kallt så blir det batteridrivna vantar och sockor på.

2011-08-20 16:30:32

Jag fryser alltid. Går redan runt med linne långarmat t-shirt och fleece ;)



På vintern brukar jag köra på 2parunderställsbyxor, mjukisbyxor och vinterthermobyxor. Linne, t-shirt,långarmad shirt, fleece och säkerhetväst och vinterjacka. och så halsduk öronmuffar när jag rider (så snyggthost,host två par strumpor ubertjocka raggsockar och ridstövlar.

2011-08-31 14:36:19
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!