Galopp! Sa Donna..

2011-08-29 19:59:59 / 1 kommentarer ..


Idag blev det ett dressyrpass för mig och Donna på banan. :) I början gick hon hur fint som helst, kändes riktigt bärig och fin i ett bra tempo. Sen ville hon ju visa att hon var pigg och att hon kan korrekta galoppfattningar nu när hon vet att jag gör rätt ;) haha. Hon skulle hoppa och studsa hela tiden för att hon ville galoppera, när jag inte ens bad om det. Haha, inte trava inte. Det ville hon inte alls så vi gjorde lite halter och sådär emellan så hon skulle få nåt annat att tänka på.

Provade trava igen och damen sa, GALOPP! ;) Så skulle FÖRSÖKA rida lite serpentinbågar, haha men icke. "Jag är pigg, och jag vill galoppera nu, direkt!" Sa Donna. "Jag kan göra korrekta galoppfattningar nu, jag lovar!". Haha, jag var påväg av två gånger där också för det blir såna väldiga skutt hon gör ibland och jag som satt barbacka liksom, och då stannade hon. SÖTNOSEN! Hon vill liksom inte ha av mig, hon vill ju galoppa. :D Det märktes verkligen att hon ville jobba idag.

Efter kanske 10 min insåg hon att jag inte gav mig, och då gick hon som en dröm! :D Helt underbar kändes hon, bärig och stadig och gjorde så jäkla fina travökningar med mig. Har aldrig fått till dom så bra på henne som idag! Ökade och kortade traven några gånger och sen fick hon galoppera lite när hon varit duktig tjej och lugnat ner sig. :D Travade sen av och skrittade ut som avslut. GRYMT nöjd över passet! Älskade fina tjejen, älskar henne mer och mer. :love:


Sen har ju små busfröna Kerstin och Gertrud kommit hem från sommarbetet också :D gullefjuna! Gick ner direkt och hälsade på dom idag, dom blev glada och sen när jag gick gnäggade dom efter mig.. huga. :)


4

Haha, på tal om det hade jag en riktigt knasig dröm inatt. Älskar att drömma knäppa drömmar. :D Kan skriva om den om intresse finns. ;)



Kommentarer

hahaha känner igen det där, min kille vill oxå gärna galoppera. Även fast galoppskänkeln inte är lagd =*)

2011-08-30 08:52:51
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!