Det blev ingenting med snyggingen...

2011-08-20 09:25:30 / 4 kommentarer ..


Veterinärbesiktningen igår gick bra, fram till röntgen då de hittade något i ett bakknä som de ville utreda ytterligare och då hade jag redan bestämt att det var en veterinärbesiktning ua som gällde annars var jag inte intresserad eftersom jag egentligen inte var på jakt just nu. Hade redan innan en föraning om att någonting kunde vara på tok eftersom inte alla "problemhästar" bara är felhanterade utan många utav dem är dessutom missförstådda och har väldigt ont. Kändes dock i hjärtat när jag fick beskedet, det var verkligen en "Emmahäst" utöver det vanliga och jag hoppades verkligen på att den drömmen skulle slå in... men, men nu var det helt enkelt inte meningen... så det är bara att leta vidare så småningom.

Oftast blir jag ju erbjuden några hästar i månaden, antingen för tillridning/försäljning eller köp... så hästar finns det massor av, vill dock hitta den med det lilla extra innan jag köper igen. Alla mina älsklingar har ju en väldigt speciell plats i mitt hjärta och jag skulle aldrig kunna köpa en häst som jag inte klickar med till 100%.

Den glada nyheten igår var att jag fick mitt vikariat förlängt med tre veckor till och det kändes verkligen skönt. Är i vecka 36 nu i graviditeten och eftersom jag ändå är så pass pigg och fräsch vill jag jobba och inte bara gå hemma och slöa... ;)

Kommentarer

Har du ingen bild på hästen?:)

2011-08-20 18:32:53

Trist att den inte gick igenom, men de finns ju flera hästar o hellre ha en helt frisk häst :)



Så de lär nog dyka upp flera.

2011-08-20 19:38:19

SV:

Precis. :)

Bättre o köpa en helt frisk häst, o slippa dra på sig kostnader o problem.



För en icke helt häst kan ju leda till en del veterinär kostnader osv också.

Men de dyker säkert upp en bra häst så småning om. :)

2011-08-21 09:20:52

Var med i min utlottning om att bli månadens ekipage!

http://emblems.blogg.se/hast/2011/august/manadens-ekipage-september.html



Fynda gärna något i min bloppis också, saker till både dig och din häst:

http://emblems.blogg.se/bloppis

2011-08-24 22:59:24
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!