Hej och hå!

2011-10-30 16:25:31 / 1 kommentarer ..


Jag och hästarna har fortsatt träna på under veckan, Pebblis har redan funnit sin plats här på gården och på ett sätt känns det som att hon alltid varit en medlem av vår familj, det är fantastiskt att få uppleva det band som man kan få till vissa hästar och just de hästar som jag får det bandet med är dem jag kallar för "Emmahästar".

Det blev ingen hoppträning för mig och Berra, men vi var lika glad för det och tog och drog fram lite hinder ute i skogen, kom sedan på när jag var på väg hem att det kanske inte var så jättesmart att sticka ut i skogen när det kan vara läskiga älgjägare i farten... men allting gick bra, antar att älgjägarna inte var i farten just den dagen. ;)

Lordi är så jäkla fin just nu, mjuk och lösgjord i hela kroppen och det är så jäkla skoj att se hur han växer och utvecklas inom ridningen för varje pass, min underbara lilla bebis! Hoppas han får börja hoppträna regelbundet nu snart också så blir det så jäkla bra det här!!! :D

Kickan jobbar på med sin kropp som är lite bak och fram, pigg som attan är hon och längtar efter att få börja trava och galoppera, det är dock en bit kvar innan vi är där. ;) Kerstin och Gertrud håller på att lära sig ett nytt trick och jag ska se om jag inte kan bygga ihop lite agilityhinder åt dem också att roa sig med. :)

Donna pysslar jag ju mest bara med eftersom Carro och en annan tjej är medryttare på henne, men till veckan ska jag rida ett pass på henne också, bara för att känna så att hon inte börjar på att få några spänningar eller så...

Har varit ute och fotat lite på hästarna idag med Carros systemis, klockan hann dock bli så mycket så vi får se vad det blir för kvalité på bilderna... Nu pockar Hedlie på uppmärksamhet, hon har sovit större delen av dagen idag och då kan man nästan räkna med att det blir full rulle så här på kvällskvisten. Hon skrattar så underbart gott också, så det riktigt kittlar i ens egen mage över att denna fantastiska varelse är en del av en själv. :love:

Bild från när jag och Pebblan var ute och körde galoppintervaller tidigt på morgonen tidigare i veckan. Hon förstår dock inte mina höfthjälper ännu och ibland blir det missförstånd, men det kommer mer och mer med tiden!


Kommentarer

Skönt att de fungerar bra mellan hästarna. :)

2011-10-31 10:13:42
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!