Fotografering...

2011-10-31 20:04:45 / 2 kommentarer ..


Jag och Carro har legat i idag när Hedlie sov lunch, tre pass i paddan hann vi med och kameran var med så det kommer lite bilder här senare... Jag red Pebblis först och det är mycket kvar att lossa på innan hon är så lösgjord som jag vill att hästarna ska vara, tyckte även att hon stod emot mer i högersidan idag, så det blir perfekt att ETn kommer ännu nästa vecka. :) Har ju dessutom bara haft henne i en vecka så det är säkert mycket kommunikationsmissar som gör att hon står emot också. Att jag dessutom är jäkligt otränad gör ju dessutom sitt till... Älskar henne dock som att hon varit min familjemedlem sedan urminnes tider och hon är så jäkla mysig! :love:

Sedan red Carro Donna och jag fotade, sötnosarna, måste säga att jag blir lite full i skratt ibland när jag är med dem två för de kan vara så jäkla lika varandra... i ansiktsuttryck och rörelsemönster liksom. Två gånger idag såg de exakt lika ut och skrattet bubblade fram, de passar verkligen bra ihop!

Efter det red jag Berra, och han kändes lite små stel ibörjan, men efter ett tag var han riktigt fin och lyssnade dessutom kanonfint på hjälperna utan speciellt mycket övertalning... (ibland kan han vara lite väl dryg och tro att han VET precis vad man vill innan man bett honom om någonting och så är det helt fel) Insåg idag att han kan bli riktigt maffig inom dressyren också, så det kanske inte alls blir någon hopphäst av honom... eller ja, frågar man BerraBus själv så är det hopphäst han ska bli utan tvekan och då är det klart att han ska få bli det även om jag är en dressyrnörd själv. Får se om jag ska hoppa honom hemma i veckan eller om jag kanske kan få med mig honom till ridhuset någonting. Han var grymt taggad ibörjan av galoppen och gjorde några luftsprång, men det skrattar man bara åt för det känns knappt och det är så jäkla härligt när hästarna visar att de lever och har egna åsikter. ;)

Vi tog oss en sväng till Hööks efter att vi gullat lite med Hedlie som vaknade och ville ha mat, på Hööks blev det två nya ridbyxor för mig... ska dit och shoppa täcken framöver men måste gå igenom täckesförrådet här hemma och se vad det är jag egentligen behöver. :)

Efter middagen somnade Hedlie så jag lämnade henne och maken mysandes i soffan och så stack jag ut och red Kickan och Lordi, imorn ska jag trava första svängen på Kickan, spännande! :D Lordi var lite småbusig och på tårna idag, måste vara för att det var år och dar sedan vi red ut ensamma i mörkret... han skötte sig dock även om det kröp lite i skinnet på honom vid några tillfällen. Nu ska jag ta och mysa ner mig i soffan och kolla på Mamma Mia med min underbara dotter, laddar upp bilderna från dagen imorn! ;)

Ha det gött folket så länge! :love:


Kommentarer

Ni är så fina! <3 längtar tills bilderna kommer upp! Berra är sååå snygg! :D

2011-10-31 20:52:27

Åh mina såna bruna handskar e totally gone!! :O Haha... Men du och jag har väl inte samma strl så vi kan väl knappast ha förväxlat dom va? :P Mina är i softshell iaf :-)

2011-10-31 22:47:10
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!