Första ridpasset i ridhus för Lordi

2011-10-19 20:00:31 / 2 kommentarer ..


Min duktige lille pojk fick sig ett ridpass i ridhuset idag, något han aldrig varit med om förut och han skötte sig alldeles utomordentligt bra! Fast han brukar ju alltid sköta sig så jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig egentligen?!! Han har ju VARIT i ridhus förut, men aldrig blivit RIDEN där och så var det ju typ minst ett och ett halvt år sedan han var i ridhus senast... men han brydde sig just inte om det... blåste upp sig lite bara när han fick syn på den supersnygga hästen på andra sidan sargen... ;) Och den supersnygga hästen gjorde precis som han gjorde så det väckte verkligen hans nyfikenhet också! Haha, kom på precis när han började på att blåsa upp sig att han aldrig varit i ridhus med speglarna framme förut! Men han löste det kanon och gnäggade glatt till sin spegelbild.

Red mycket lösgörande, och han är så jäkla fin, allting bara flyter och skänkelvikningar, öppnor och slutor kändes finare än någonsin! Hihi, min fina lilla Lordi, tänk vad långt vi kommit!! Från den lilla söta fölungen på fyra månader som jag föll pladask för, till en kanonfin femåring som börjar på att sätta riktigt fina muskler... jag är så stolt över min bebis! :love:

Både dit och hem var ordningen återställd med lastningen också, Lordi klev på utan att tveka när jag gav honom tecken, skönt då han krånglat lite efter att jag var så klantig och visade in honom utan att bredda väggen så stackarn tog i den...

Igår fick jag vara stolt över två av mina andra älsklingar också då både Donna och Berra skötte sig kanonbra på hoppträningen och fick massor av beröm vilket alltid är lika roligt. Carro rider Berra så bra och de hoppade bana med en massa titthinder som ni säkert hört av min bloggkompis, och Berra hoppade allt utan att blinka och för varje språng sög han tag i nästa ännu lite mer, så bara han lär känna Carro lite mer blir det kanon det här! Är lite sugen på att åka och vara med på hoppträning själv på Berra till veckan... men vi får se! ;)Och så ska Lordi troligast få vara med på sin första hoppträning någonsin också, spännande, spännande! :D


Kommentarer

Kul att ni är på G nu! :D

2011-10-19 23:53:58
Camilla Persson- Vinn benskydd ifrån Schockemöhle http://camillahastskotare.blogg.se/

Var med och tävla om snygga benskydd ifrån Schockemöhle!



Tävla här:

http://camillahastskotare.blogg.se/2011/october/vinn-ett-set-benskyd-ifran-schockemohle.html



Lycka till!

2011-10-20 00:07:23
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Sidan ses bäst i Google Chrome
  I upplösningen 1680x1050



bloglovin

bloglovin


Emma heter jag och är 26 år. Glad och busig tjej som bor med maken och dottern, 1 hund, 1 katt och 7 hästar på vår hästgård någon mil utanför Sundsvall.

Mitt namn är Caroline och jag är 23 år. Jag har ett brinnande intresse för hästar och fotografering. Utbildad kock och bor i Sundsvall tillsammans med min pojkvän och två kattor.


Antal besökare online just nu:

Text om dig själv kan du skriva här, även sätta in en bilkod


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!